Återbetalnings- och returpolicy
Återbetalnings- och returpolicy
Vi erbjuder en 30-dagars returpolicy, vilket innebär att du har 30 dagar på dig att begära en retur från det datum du mottog din vara.
Berättigande för returer
För att vara berättigad till retur:
-
Din vara måste vara i samma skick som du fick den.
-
Den måste vara oöppnad och oanvänd, med etiketter kvar och i originalförpackningen.
-
Du behöver kvittot eller köpbeviset.
Hur man startar en retur
För att initiera en retur, vänligen kontakta oss på info.norband@gmail.com. Observera att returadressen kan skilja sig från företagsadressen.
När din retur är godkänd skickar vi dig en returfraktsedel och instruktioner om hur och var du ska skicka tillbaka ditt paket. Varor som skickas tillbaka utan att först begära retur kommer inte att accepteras.
Om du har några frågor om returer, tveka inte att kontakta oss på info.norband@gmail.com.
Skador och problem
Inspektera din beställning vid mottagandet. Om varan är defekt, skadad eller om du fått fel vara, kontakta oss omedelbart så att vi kan utvärdera problemet och göra det rätt.
Undantag och ej returer
Vissa typer av varor kan inte returneras, såsom:
-
Förgängliga varor (t.ex. mat, blommor eller växter)
-
Anpassade produkter (t.ex. specialbeställningar eller personliga artiklar)
-
Personliga vårdartiklar (t.ex. skönhetsprodukter)
-
Farliga material, brandfarliga vätskor eller gaser
Vi tar inte heller emot returer för reavaror eller presentkort. Om du har frågor om specifika varor, vänligen kontakta oss innan du gör en retur.
Utbyten
För att få den vara du vill ha rekommenderar vi att du returnerar originalvaran och lägger en ny beställning när returen har accepterats.
EU 14-dagars ångerrätt
Om din beställning har skickats till EU har du rätt att annullera eller returnera din beställning inom 14 dagar, oavsett anledning och utan motivering. Precis som med vår vanliga returpolicy måste varan vara i samma skick som du fick den – oöppnad, oanvänd, med etiketter kvar och i originalförpackningen. Kvitto eller köpbevis krävs också.
Återbetalningar
När din retur har mottagits och inspekterats kommer vi att meddela dig om återbetalningen godkänns. Om det godkänns kommer vi att behandla återbetalningen till din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Observera att det kan ta ytterligare tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen.
Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan din retur godkändes och du inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på info.norband@gmail.com